Dag 9 = Key West

2 februari 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

We konden wat langer blijven liggen omdat we hier nog een nacht zouden slapen. Wel waren we weer vroeg wakker en konden zo rustig de dag beginnen. Er stonden verder geen excursies gepland dus hadden we alle tijd om Key West te ontdekken.

Nadat we onze auto in de parkeergarage hadden gezet, zijn we naar de Conch Train gegaan die 90 minuten lang door de stad rijdt. Tijdens deze rit worden allerlei feitjes verteld en huizen aangewezen waar bijvoorbeeld belangrijke mensen hebben gewoond zoals Ernest Hemingway. Door deze tour konden we alvast een beetje de stad leren kennen en wisten we welke kant we op moesten voor bepaalde dingen. Toen deze tour klaar was hebben we even gekeken op Mallory Square, hier zou 's avonds de sunset celebration plaatsvinden. Daarna zijn we heel Duval street doorgelopen en af en toe in winkeltje ingegaan. Uiteindelijk kwamen we uit bij het zuidelijkste puntje van Florida waardoor je dichter bij Cuba (90 mijl) dan bij Miami (170 mijl) bent. Met een korte afslag naar de vuurtoren zijn we de andere kant van Duval street opgelopen en hebben we het bordje gezocht met het begin van de Florida Scenic Highway en mile 0. Hierna zijn we weer teruggegaan naar Mallory Square om daar naar de zonsondergang te kijken. Samen met twee pelikanen en nog veel meer andere mensen keken we naar de zon. Er was net iets te veel bewolking om de zon zelf te zien, maar daarom heen zag je wel de kleur van de lucht veranderen. Ondertussen waren ook de straatartiesten al begonnen en van alle kanten hoorden je gelach, geklap en gezelligheid.

Nadat we bij een aantal acts hebben gekeken zijn we nog een stukje door Duval Street gelopen om te zien hoe het er uit zou zien in het donker. Het was erg gezellig, veel bedrijvigheid in de kroegen, overal vrolijke mensen. Als avond eten nog een broodje bij de Wendy's gehaald en vervolgens weer richting de auto. Terug op de kamer hebben we de koffers alvast klaargezet, omdat we morgenvroeg weer op tijd op pad gaan, en film gekeken.

1. Sid:
    Ziet er leuk uitt🙈
  2. Thomas & Petra:
    4 februari 2018
    Hej Am & RJ. Zo leuk om te zien hoe jullie genieten. Gekleurde huisjes echt leuk. Mooie pelikaan en super leuke foto's. Alleen jammer dat de tijd zo snel gaat 😏. Hele gezellige dagen in Miami. Heel veel liefs xxx
  3. Irma:
    Mooie foto's!