Dag 7 = Fort Myers - Key Largo

31 januari 2018 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

We waren alweer wakker voordat de zon was opgekomen en toen de zon zich een klein beetje liet zien, waren we weer klaar voor een nieuwe dag. Nadat we ons opgefrist hadden, hebben we onze koffers weer ingepakt omdat we vanavond in een ander hotel slapen. Vandaag was ook nog wel een redelijk lange rit meer twee leuke tussenstops. De eerste was bij Wooten's Everglades Airboat Tours waar we met een airboat over het water zouden vliegen. Toen we aankwamen moesten we 20 minuutjes wachten totdat de volgende tour zou vertrekken. Met onze kapitein Marco gingen we op pad en op zoek naar de alligators. Eerst de koptelefoons op zodat we niet doof zouden worden van de motor. Er stond een klein laagje water waardoor de kans kleiner zou zijn om een alligator te vinden, maar we gingen vol goede moed en vol gas de natuur in.

Door orkaan Irma was het water een stuk zouter geworden waardoor er ook minder alligators zaten. Na een paar bochten, rondjes en verhalen en feiten van onze kapitein, kwamen we een echte alligator tegen die lekker aan het zonnen was. Dit was de enige die we tijdens de tour hebben gezien, maar het was heerlijk even uitwaaien in de wind en over het water vliegen met de airboat. Bij terugkomst konden we ook nog kijken bij de Gator show en de animal sanctuary. Ze vangen hier krokodillen, alligators, slagen, schildpadden, otters, leeuwen, poema's en tijgers op die niet meer in het wild kunnen leven. Tijdens de Gator show deed de man zijn hand in de bek van de alligator en hij legde uit dat wanneer er ook maar een drupje zweet op de bek zou vallen hij dicht zou klappen. Maar doordat de alligator beperkt zich heeft, kan hij zijn hand er in steken als hij er verder voor zorgt dat er niks aangeraakt wordt. Hierna mochten we allemaal een kleine alligator van drie jaar oud vasthouden. Voor de zekerheid werd er wel een bandje om zijn bek gedaan, maar het was zeer onwaarschijnlijk dat hij zou gaan bijten. Je zou denken dat een alligator heel hard aanvoelt, maar de buik is juist heel zacht en dat verwacht je niet. Weer een leuke ochtend die we af kunnen vinken.

De tweede stop was bij het Shark Valley Visitor Center hier kon je een stukje door de Everglades fietsen, wandelen of met een tram meerijden. Wij kozen ervoor om twee fietsen te huren en zelf op zoek te gaan naar de alligators in het wild. En het was ook wel lekker om even de stuk te fietsen. Het eerste gedeelte hebben we veel alligators zien liggen in het gras en in het water. Halverwege deze route was er een uitkijktoren waar je mooi in de verte kon kijken. We vervolgden onze weg die weer uit zou komen bij het begin. Aan deze kant waren een stuk minder alligators te zien maar het was een lekker fietstochtje van 24 kilometer.

Toen we later in de spiegel keken zagen we dat we allebei een beetje verbrand zijn tijdens de fietstocht, maar dan komen we in ieder geval met een beetje kleur thuis. Nadat we de fietsen hebben ingeleverd zijn we weer in de auto gestapt en zijn we naar ons volgende hotel gereden, de Pelican Key Largo Cottages. Onderweg hebben we over mooie wegen gereden en kwamen we aan bij onze slaapplaats voor vannacht. Een echt tropisch eiland. We hebben de spullen uit de auto gehaald, een broodje gegeten bij de Burger King en daarna de avond heerlijk buiten doorgebracht voor onze kamer. Lekker rustig de dag afsluiten.

1. Thomas & Petra:
    1 februari 2018
    Prachtige kamer even relaxen aan het water zit er niet in 😜 op naar de krokodillen. Heel erg schattig en misschien toch goed dat de bek van de 🐊 dicht was. Jullie beleven wel heel veel leuke dingen vergeet je nooit weer. Lieve schatten hele fijne dag en we zijn benieuwd daar jullie volgende verhaal. Knuffel van ons