Dag 12 = Miami

5 februari 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Alweer de laatste ochtend in dit prachtig en zonnige Florida. Het nieuwsbericht in Nederland geeft aan dat het heeeel koud is dus dat wordt bij terugkomst twee winterjassen aan aangezien we nu gewend zijn aan de zon en temperaturen van 20-26 graden. We hebben eerst gedoucht en rustig ontbeten voordat we onze koffers voor de laatste keer hebben ingepakt. Alles paste er gelukkig in en na een laatste blij in de kamer zijn we met onze spullen naar de auto in de garage gelopen.

Het was 's ochtends al meteen warm en de lange broek hielp niet echt ter verkoeling. Toen we bij de auto waren hebben we de koffer ingeladen en meteen het dak open gezet om tijdens de rit een beetje af te koelen. Het was inmiddels 11.00 uur en we hoefden om 14.30 uur de auto pas in te leveren dus konden we nog even lekker een rondje rijden. Eerst hebben we rondgereden in Miami Beach en over de Ocean Drive voordat we richting Miami zijn gereden. Bij de Walmart Supercenter hebben we onze lunch gehaald en nog wat snoepjes voor in het vliegtuig. De gevoelstemperatuur was richting de 33 graden en we hebben voor de Walmart op een bankje onze lunch gegeten. De laatste keer genieten van de heerlijk warme zon op je gezicht en de zeer aangename temperaturen. Het vliegveld was dicht in de buurt dus er vlogen laag vliegtuigen over. Omdat we nog steeds tijd over hadden hebben we in Miami nog wat gereden en een ijsje bij de McDonald's gehaald.

Toen was het toch echt tijd om de stoere auto weer in te leveren, helaas past hij niet in de handbagage en moeten we hem hier toch echt laten..zucht... Hierna werden we met een metrorail naar het vliegveld gebracht en moesten we de boarding passes ophalen. Vervolgens door de douna waar we grondig gecontroleerd werden, zelfs een bonnetje in de broekzak moest er uit. Door de scanner en we mochten onze spullen weer pakken en de schoenen weer aan doen.

Opvallend vonden we hoe oud het gebouw en inrichting van het vliegveld was. We hadden beide wel iets moderners verwacht voor een stad als Miami. Nu moesten we wachten totdat ons vliegtuig was geland vanuit Orlando Sanford en we zagen dat hij iets later aan zou komen dan gepland. We hebben nog wat water en chips gekocht voor aan boord en toen zagen we het vliegtuig aan komen rijden. Iets na 17.00 uur mochten we aan boord en moesten we nog even wachten totdat alle vracht geladen was. De piloot vertelde dat we een flinke rugwind zouden hebben en dat de vlucht maar 7 uur en 45 minuten zou duren. Er werd een rustige vlucht verwacht met af en toe turbulentie door die sterke rugwind. Tegen 17.45 gingen we de lucht in en konden we een laatste blik werpen op het zonnige en warme Miami.

1. Irma:
    10 februari 2018
    Een onvergetelijke vakantie, fijn om jullie te volgen door de dagverslagjes en foto's. Zijn we er toch een heel klein beetje bij.