Dag 11 = Miami South Beach

4 februari 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

De laatste volledige vakantiedag voordat we morgen weer terug moeten vliegen. We hebben eerst rustig ontbeten in onze kamer voordat we weer op pad gingen. Om 10.30 uur moesten we ons melden bij de balie van Duck Tours om de kaartjes op de halen voor de tour van 11.00 uur. Na een foto zijn we met het amfibievoertuig door de straten van Miami gereden met gezellige muziek. Het was lekker warm, 26 graden, en de zon scheen volop. Terwijl we door de straten reden, werd door de gids van alles verteld over de gebouwen die er stonden. We zijn langs het gebouw gereden waar Muhammadw Ali heeft getraind, studio van Gloria Estefan en art deco huizen en hotels. We vervolgden onze weg over het water, aan de wal lagen veel kapotte schepen door orkaan Irma. In rustig tempo zijn we rond Star Island gevaren waar beroemdheden zoals Jackie Chan, Gloria Estefan en het huis waar Scarface is opgenomen. Erg leuk om te zien en de huizen zijn allemaal enorm. Het water was helder en blauw en samen met de zon en de omgeving was het heerlijk om even op het water rond te varen. Na een tijdje gingen we weer aan vaste wal en reden we verder langs enorme cruiseschepen en nog een stuk door de straten van Miami Beach.

Nadat we zijn uitgestapt hebben we geluncht en hebben we de straten te voet verkend. We hebben een tijdje rondgelopen en een aantal winkels bezocht en toen richting het strand gelopen. We hebben heerlijk in het zonnetje op het strand gezeten en genoten van de omgeving. Vervolgens hebben we een heel stuk door het water gelopen naar het einde van het strand en hebben we even op de pier gestaan. We zijn verder gelopen langs de haven en er vertrok net één van die enorme cruiseschepen dus daar hebben we even naar gekeken. Hierna vervolgden we onze weg weer richting de straatjes en winkels.

Het was nog steeds lekker warm. In Nederland wil je de winkels in omdat het daar warmer is dan buiten, maar hier is het juist andersom. In de winkels staat de airco op de hoogste stand en is het buiten heerlijk aangenaam. Ons avondmaal bestond uit een happy meal met appelpartjes ter compensatie. Via nog veel meer winkeltjes zijn we weer richting onze kamer gelopen en hebben we alvast onze koffer ingepakt. Koffers zijn ook gewogen om te checken of ze niet veel te zwaar waren, maar dat was gelukkig niet het geval. Na nog wat chipjes en drinken zijn we gaan slapen in een kamer opgewarmd door de zon in plaats van de kachel.

1. Thomas & Petra:
    5 februari 2018
    Hey lieverds. Laatste dag vandaag mooie foto's op her strand en leuk verhaal op jullie site. Wat een mooi strand, jullie zijn verkleurd Rj iets bruiner uiteraard 😜. Hele goed vlucht naar huis 🛫 🛬. En zien jullie snel knuffel en veel liefs van ons 😘
  2. Thomas & Petra:
    Psss kan de 🚗 mee in het vliegtuig 😋
  3. Luc , Judith & Gwen:
    5 februari 2018
    Wat hebben jullie een super gave reis gemaakt, maar nog veel belangrijker zijn de herinneringen( en de fotos natuurlijk😀). Wij hebben in ieder geval mee kunnen genieten van de verhalen. Fijne vlucht terug.
    Gr Luc Judith en Gwen