Dag 8 = Key Largo - Stock Island

1 februari 2018 - Stock Island, Verenigde Staten

We vervolgen vandaag onze reis naar het zuidelijkste puntje van de Verenigde Staten. Dit gebied waar we doorheen rijden heet The Key's. Dit zijn 180km aan verschillende eilandjes die met elkaar verbonden zijn via allemaal lange bruggen. De langste brug (7 miles bridge) is zelfs meer dan 10km lang. Onderweg hebben we 2 tussenstoppen gepland, allereerst zwemmen met dolfijnen. Om 11.30 uur werden we verwacht bij het Dolphin Research Center. We hoefden pas rond 10.00 uur die kant op te rijden dus konden we rustig even ontbijten en nog een rondje lopen over het terrein waar onze kamer stond, een soort houten cottage in een prachtige tropische omgeving vol met palmbomen en direct aan een wit strandje. Toen we op de steiger zaten, kwam er uit het niets een wilde dolfijn langs zwemmen, erg gaaf! Daarna hebben we de koffers weer ingepakt en in de auto gezet om koers te zetten naar het Dolphin Research Center. We waren mooi op tijd en konden nog even rondlopen voordat we om 11.45 uur kennis zouden maken met onze instructeur. Omdat er geen andere mensen waren die de Dolphin Encounter hadden geboekt, hadden we een privé les.

Om 12.00 uur zijn we het water in gegaan bij de dolfijnen. Het water was behoorlijk frisjes, maar als je er eenmaal een tijdje in zat, was het te doen. We begonnen met kennismaken door de rug van de dolfijnen te aaien om aan elkaar te wennen. Merina en Windley waren de dolfijnen waar wij vandaag mee mochten zwemmen en dit waren moeder en dochter. Door middel van handgebaren wisten ze wat ze moesten doen en nadat we een aantal gebaren hadden geleerd, mochten we ze uitproberen. Zo sprongen ze hoog uit het water, lieten ze zien hoe snel ze konden zwemmen en onze lach imiteren. Verder hebben we een water gevecht gehouden door dat wij de dolfijnen nat mochten spetteren en zij ons. We mochten ze een kus geven, samen dansen en als kers op de taart een rondje door het bassin door hun rugvinnen vast te houden. De tijd vloog voorbij en nadat we nog even op de dock hebben gezeten om nog meer te leren over deze dolfijnen en de instructeur ze nog meer trucjes liet doen was het tijd om uit het water te komen. Het zijn echt slimme dieren en wanneer ze een opdracht niet wilden uitvoeren, was dat ook prima omdat ze vrijwillig mee mogen doen. We hadden een leuke instructrice die vol passie en enthousiasme verteld over de dieren en wat ze konden, hierdoor wordt je zelf ook enthousiast. Hierna hebben we nog even rondgelopen en gekeken naar de zeeleeuwen, een dolfijn die een t-shirt aan het beschilderen was en hoe ze spelen met allerlei verschillende soorten speelgoed. Het was een erg bijzondere ervaring en we hebben veel geleerd over de dolfijnen.

Inmiddels was de zon volop aanwezig en na een korte tussenstop bij de supermarkt zijn we doorgereden naar het Bahia Honda State Park waar je de Old Bahia Honda Bridge, een oude brug in the key's welke niet meer in gebruik is, kan bekijken en een klein stukje overheen kan lopen. Nadat we nog even op het strand hebben gezeten en de foto's bekeken die in het Dolphin Research Center zijn gemaakt, zijn we naar onze Airbnb gereden op Stock Island. Het ontvangst was hartelijk en de kamer is gezellig ingericht. Na snel een broodje te hebben gegeten bij de Subway en wat lekkers gehaald bij de supermarkt, hebben we best wel uitgeteld nog even op de kamer tv gekeken. Weer een onvergetelijke dag gehad vandaag!

1. Thomas & Petra:
    2 februari 2018
    Hej wereldreizigers Onbeschrijfelijk mooi is het daar zeg. En wat hadden we een geluk om wilde dolfijnen te zien tijdens whatsapp bellen. Prachtige foto's met dolfijnen zwemmen 😍. Hele fijne dag samen. Heel veel liefs van ons
  2. Irma:
    4 februari 2018
    Wat een prachtige foto's weer en wat een bijzondere ervaring om met de dolfijnen te mogen zwemmen, dat vergeten jullie nooit meer. Wat zijn het lieve dieren, kijken zo vriendelijk uit hun ogen en het is of ze glimlachen!
    We genieten elke dag van jullie belevenissen, pas goed op elkaar en nog heel fijne dagen toegewenst dikke knuffel van Jan, Irma en Jordy