Dag 2 = Schiphol - Kissimmee

26 januari 2018 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag was het zover, om kwart voor 5 ging de wekker zodat we nog even konden douchen en ontbijten. Om iets voor 6en stapten we in de shuttle bus naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen liepen we meteen door naar de bagage, balie 22 en richting de security. Het scheelde dat we alleen handbagage bij ons hadden en dus straks in Amerika niet hoeven te wachten op bagage. We hebben een beetje rondgelopen bij de winkels en nog een bakje koffie gedronken. Het was zomaar tijd om naar de gate te gaan en de spanning begon weer te stijgen. We mochten ons melden bij gate G6 en het vliegtuig stond al klaar, de Dreamliner 787-8 van Tui. Nog een laatste paspoortcheck en dan mochten we toch echt dat vliegtuig in, klaar voor een vlucht van 9,5 à 10 uur in de stoelen op rij 31. Op naar de startbaan, remmen er op, vol gas en gaan met die banaan! En daar gingen we, op naar het zonnige Florida.

Om iets na 13.00 uur plaatselijke tijd zetten we voet op Amerikaanse grond. Het was gelukkig een rustige vlucht en genoeg vermaak en eten tijdens het vliegen. Films, series, spelletjes en zelfs het album van Ancora stond in de lijst, RJ blij:p. De paspoortcontrole en het afgeven van de vingerafdrukken ging redelijk snel en we waren goedgekeurd om het land in te gaan. Vervolgens op naar de autoverhuur om hopelijk een Ford Mustang Cabrio op te halen en er stonden er gelukkig nog drie. Met een korte stop bij de Walmart zijn we naar het Seasons Florida Resort gereden, hier slapen we de eerste twee nachten. We hebben ons opgefrist en zijn naar Old Town gereden om wat te eten en de muscle car show te bekijken. In de Old Town is een Fun Spot met meerdere attracties en RJ is in de mine blower geweest, een supersnelle achtbaan die ik liever vanaf de grond bekeek. Bij de car show stonden een aantal hele gave auto's een aantal foto's van deze auto's hebben we toegevoegd! De show sloot af met een parade door Old Town en daarna zijn we weer naar ons hotel gereden. Het was nog maar 21.00 uur maar behoorlijk moe na zo'n lange dag. We kijken uit naar morgen, dan staat het Kennedy Space Centre op het programma!

1. Irma:
    28 januari 2018
    Ik heb genoten van jullie reisverhaal en foto's tot nu toe, beleven we het toch een beetje mee. Heel veel plezier en ik kijk uit naar het vervolg.
    Pas goed op elkaar, veel liefs,
  2. Jan en Irma:
    28 januari 2018
    Een heel mooi reisverhaal en leuke foto's Blijven we ook op de hoogte hoe jullie je vakantie beleven Kijken uit naar jullie volgende blog Fijne dag en veel liefs
  3. Thomas & Petra:
    29 januari 2018
    Zijn weer benieuwd naar het volgende verhaal... 🤩. Leuk om jullie zo te volgen en vooral om te zien hoe jullie genieten. Vandaag staat Disney op de planning, hele fijne gezellige dag samen en we wachten in spanning op de foto's en het verslag. Hele dikke knuffel liefs van ons