Dag 3 = Orlando & Space Center

27 januari 2018 - Cape Canaveral, Florida, Verenigde Staten

Gisteren waarschijnlijk toch iets te vroeg gaan slapen, vanmorgen al om 03.30 uur wakker. Maar dat kwam ook wel weer goed uit omdat we vroeg op pad gingen naar het Kennedy Space Center, kijken naar de lanceerplatformen en leren over de ruimte en astronauten. Nog even snel ontbijt halen en wat lekkers voor onderweg bij de Walmart en dan in onze gave Mustang naar de oostkust van Florida.

We kwamen mooi op tijd aan en konden meteen de eerste bustour naar de lanceerplatformen en het Apollo complex nemen, mooi voor de drukte uit. De chauffeur van de bus was lekker vrolijk en maakte de ene na de andere grap. Hij gaf zelf aan dat ze slechter werden naarmate de tijd vorderde, maar hij maakt het wel gezellig. In de bus richting het Apollo complex kwamen langs allerlei bijzondere gebouwen. Zo zag je de hangar waar ze de raketten in elkaar zetten, dit is het één verdieping gebouw van de wereld. Daarnaast stond het lanceerplatform waar de Apollo heeft gestaan en is gelanceerd. Supergaaf en bijzonder om dit van dichtbij te zien en te zien hoe hoog en groot deze dingen zijn. Indrukwekkend! Na deze interessante bustour kwamen we aan bij het Apollo complex. Onderweg hebben we zelfs nog twee alligators gezien! Na een filmpje kwamen we in een hele grote hal waar een replica van de Apollo 8 hing. Ook stond het busje er die de astronauten naar de raket bracht. In deze hal kon je ook een stukje van de maan aanraken, kijken hoe de astronauten zitten tijdens de lancering en kregen we een voorstelling te zien over de landing op de maan van de Apollo 11. Daarna zijn we weer richting de bus gegaan met een korte tussenstop in de giftshop. De bus bracht ons weer terug naar het Kennedy Space Centre waar we de rest konden gaan bekijken.

We begonnen in de Atlantis hal, vernoemd naar de echte shuttle die daar stond. Nadat deze zijn laatste vlucht naar de maan heeft gemaakt, is hij tentoongesteld bij het Kennedy Space Centre. Eerst kwamen we in een ruimte waarbij er een stukje geschiedenis werd verteld aan de hand van een film. In de ruimte daarna leek het net alsof je in de stoel zat van de astronaut doordat de hele ruimte werd gebruikt om op te projecteren. Aan het eind van de voorstelling werd de wand steeds meer doorzichtig en kon je de shuttle zien hangen, heel mooi gedaan! Naast de shuttle hing de Hubble telescoop en kon je in de nagebouwde cockpit zitten van de shuttle. Verder kon je nog zelf de shuttle laten landen in een simulator, kijken hoe de astronauten slapen en lezen over de andere shuttles die gebruikt zijn. Uiteraard moet je via de giftshop weer naar buiten en zijn we naar de tuin gelopen die vol stond met raketten. Verder hebben we nog twee 3D-films gekeken over de aarde en het heelal, de robot verkenners van Mars bekeken en toch nog maar naar giftshop nummer drie omdat je nooit weet of ze daar iets anders verkopen. Vlak voordat we weggingen zijn we nog naar de voorstelling Heroes and Legends geweest. Dit was een ruimte met een enorm scherm waar van alles op vertoond werd en dat kon je zien door de 3D-bril. Doordat je stond en alles op het scherm draaide, kantelde en alle kanten op ging en er vanuit het niets af en toe een windvlaag voorbij kwam om het effect te vergroten, had je af en toe het gevoel dat je bijna omviel. Maar wederom erg mooi gemaakt! We hebben ons goed vermaakt in het Space Centre en veel geleerd en verbaasd over de dingen die we allemaal hebben gezien, echt een aanrader!

Nadat we kort voor een regenbuitje moesten schuilen zijn we weer richting de auto gelopen en koers gezet naar de International Drive van Orlando. Na een avondmaal bij de McDonald's (één en al patat en burgers hier haha) zijn we naar de Pirate's Cove Adventure Golf gelopen. Een erg mooi aangelegde midgetgolfbaan met een piratenthema compleet met boot, skeletten en veel water. Vooral dat water leek ons een uitdaging om te proberen daar niet je hal in te slaan. Het ging redelijk goed met de bal.In de baan houden en uit de buurt van het water te houden, maar RJ sloeg één keer iets te enthousiast en de bal ging via de waterval naar een meertje. Gelukkig vonden de mensen achter ons een andere bal en konden we onze weg weer vervolgen. Het waren erg leuke holes en  zeker geen standaard midgetgolfbaan. Het was een nek-aan-nek race met Amber als nipte winnaar.
Vandaag hebben we een hele leuke dag gehad en veel dingen gezien en gedaan. We konden weer moe maar voldaan naar bed.

1. Irma:
    30 januari 2018
    Een dag weer met bijzondere belevenissen, zullen jullie niet gauw vergeten....
  2. Jan en Irma:
    30 januari 2018
    Voor ons ook elke dag een verrassing wat jullie beleven Ook dit is weer een geweldig verhaal Een fijne dag en kijken uit naar het volgende verhaal.Veel liefs
  3. Thomas & Petra:
    30 januari 2018
    Hallo samen. Als je het verhaal en de foto's van jullie ziet met de 🚀 dan beleef je een klein stukje mee. Lijkt me bijzonder om NASA in het echt te zien. Leuke 👨🏼‍🚀👩🏼‍🚀 zijn benieuwd naar jullie verhalen als weer thuis zijn. Veel liefs 😘