Dag 6 = Disney - Fort Myers

30 januari 2018 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen weer vroeg opgestaan om zoveel mogelijk van de dag te kunnen genieten, helemaal omdat het een zonnige dag zou worden. Na het ontbijt hebben we nog een rondje in het resort gelopen en foto's gemaakt van verschillende filmattributen zoals Woody, Herbie en Buzz Lightyear. Daarna hebben we onze koffers uit de kamer gehaald en zijn we met de auto op pad gegaan richting onze eerste stop van de dag, Clearwater Beach. We hebben daar heel even rondgelopen maar het was behoorlijk fris in de korte broek. Na een beetje warmte van de Starbucks koffie en thee zijn we weer naar de auto gelopen en zijn we verder gereden richting Fort Myers. Onderweg kwamen we over de Sunshine Skybridge.

De volgende stop was een museum, Edison and Ford Winter Estates, waar je de huizen kon zien waar ze woonden en alles stond nog zoals zij toendertijd hebben geleefd. Verder was er genoeg te lezen en te zien over al hun uitvindingen, de botanische tuin, het laboratorium en diverse andere dingen. We wisten allebei niet dat zo zoveel meer hebben uitgevonden dan alleen de gloeilamp en de auto. Samen hebben ze op ongeveer 1400 uitvindingen een patent gehad.

Hierna zijn we naar Sanibel Beach gereden en hebben daar een stuk over het strand gewandeld. Er stond een oude vuurtoren die nog steeds werkte en in dat gebied leefden allerlei dieren zoals slangen en schildpadden. Helaas zijn we deze niet tegengekomen. Wel een konijn die daar ook leeft, de Marsh Rabbit, liep door het struikgewas. Ondertussen begon de zon al onder te gaan en zijn we terug gelopen naar de auto om naar het hotel te rijden. Het hotel voor deze nacht is de Hidden Harbor Suites op Fort Myers.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Irma:
    1 februari 2018
    Prachtige foto's en mooie trui Amber!
  2. Thomas & Petra:
    1 februari 2018
    Leuk die jeugd herinneringen met Toy story en Herbie. En dat strand prachtig maar helaas geen zwembroek en bikini weer. Volop genieten samen en een knuffel uit Friesland.