Dag 5 = Disneyworld

29 januari 2018 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

De wekker ging alweer vroeg omdat er twee Disneyparken op de planning stonden. Om kwart over zeven stonden we al bij de bus die ons naar Animal Kingdom zou brengen. Het regende erg hard dus iedereen liep met pocho's behalve wij:p Gelukkig was het droog toen we aankwamen en was het al gauw een beetje warm. Na de security en het scannen van onze magicbands mochten we naar binnen. Voor hotelgasten ging het park al om acht uur open en een stukje verderop werd nog dubbel gecheckt of we echt in één van de Disney hotels zaten. Hierna liepen we direct door naar de nieuwste attractie, de Avatar: Passage of Flight. We wisten dat deze attractie de gehele dag door erg gewild was dus kozen we deze als eerste. Er waren meer mensen met dit idee maar we konden aan één stuk doorlopen naar de attractie. De omgeving van de wachtrij was prachtig gemaakt en je waande je echt in de Avatar wereld. Nadat we gelinkt waren aan een Avatar, mochten we plaatsnemen op ieder z'n eigen genummerde stoel/simulator. Je moest zo ver mogelijk naar voren schuiven zodat je met je borst tegen het kussen kwam en ook je knieën niet meer verder konden. Je werd vastgezet omdat het een simulator was die alle kanten op zou gaan. Volgende stap was de 3D-bril op voor de ultieme ervaring. Je vloog als een Avatar op een soort vogel, de Ikran, en door de bewegingen van de simulator en de toevoegingen van luchtstromen en opspattend water leek het echt alsof je echt vloog. Een prachtige attractie waar je ook echt wel een aantal uren voor in de rij zou staan, wij hadden het geluk dat we dat niet hoefden. Toen we er uit kwamen was de wachtrij al opgelopen tot drie uren!

RJ wilde graag in de Expeditie Everest, een snelle actbaan die voor- en achteruit gaat, dus ik bleef met alle liefde even wachten totdat RJ klaar was. Daarna op de foto met Mickey en Minnie om vervolgens de Maharajah Jungle Trek te lopen. Hier konden we tijgers, Komodo varanen, slangen en vogels bekijken. De volgende wandeling was de Gorilla Falls Exploration Trail waar we, je raadt het nooit, gorilla's konden zien. Maar ook andere aapjes, allerlei soorten duiven en de okapi. De volgende attractie was de Kilimanjaro Safari's waarbij je met een open bus door de verschillende klimaten en werelddelen rijdt. Bij elk klimaat/werelddeel zie je een aantal bijbehorende dieren. We hebben nijlpaarden, zebra's, giraffen, cheeta's, leeuwen, neushoorns en flamingo' gezien.

Hierna kwam de volgende Avatar attractie, de Na'Vi River Journey, waarbij je met een bootje langs verschillende scènes van de film vaart. Wederom erg mooi gemaakt met verschillende nieuwe technieken! Voordat we de voorstelling 'The Festival of the Lion King' in konden, hebben we een rondje gewandeld bij de Tree of Life, koffie en thee gehaald en geluisterd naar muziek gespeeld op Afrikaanse trommels. De voorstelling was erg leuk met mooie zang, acrobatische toeren en natuurlijk de liedjes uit The Lion King. De laatste attractie van dit park waar we in zijn gegaan was de Dinosaur, een darkride waarbij het maar goed was dat we een gordel om hadden anders waren we uit het autootje gevlogen. Gelukkig hebben we oerknal overleefd en konden we rond 13 uur met de bus naar het andere park, Magic Kingdom.

Aangekomen in Magic Kingdom moesten we eerst weer door de security voordat we onze weg konden vervolgen. Omdat het brood hier niet echt vult, hadden we alweer behoorlijk trek en zag de hotdog er aanlokkelijk uit. We kozen voor een foot-long hotdog (deze hebben we gedeeld) met patat, een gezonde keuze door de ui, augurk en sauerkraut op de hotdog. De laatste hap hotdog was nog niet gezakt of we zaten al in de eerste attractie van dit park namelijk de Pirates of the Caribbean. Ook hier vaar je langs scènes van de Pirates films en in deze kon je wel de 'echte' Captain Jack Sparrow spotten. De hele ochtend was onze timing al perfect en we konden nu ook weer meteen doorlopen naar de parade. Ze hadden mooie wagens en de passende Disneymuziek.

Na de parade zijn we door het kasteel gelopen richting it's a small world en voor de verandering werd dit liedje in meerdere talen gezongen zodat hij niet de hele dag in je hoofd zou blijven hangen. Hierna zijn we doorgelopen naar de Haunted Mansion om even te griezelen. Vanuit hier liepen we richting Tomorrowland en onderweg zijn we even blijven staan bij een voorstelling van Captain Jack Sparrow. In Tomorrowland wilden we met de peoplemover een rondje maken in dit gebied maar toen we in de rij stonden hield hij ermee op. Toen kozen we voor de Buzz Lightyear attractie om de tijd te vullen voordat RJ in de Space Mountain kon met z'n fastpass. Nadat we uit deze attractie kwamen, deed de peoplemover het weer en deden we een tweede poging. Dit karretje ging door het hele gebied en zelfs een stukje door de Space Mountain waardoor je hier de binnenkant van kon zien en de mensen kon horen gillen. Daarna kon RJ de Space Mountain in en was vervolgens de timing weer perfect om de projectie op het kasteel te bekijken. Uit allerlei Disney films werden stukjes geprojecteerd met bijbehorende muziek en vuurwerk. Dit vuurwerk was een opwarmertje voor het afsluitende vuurwerk van de avond. Om iets voor achten begon de afsluitende vuurwerkshow. Heel mooi gedaan en er is genoeg mooi vuurwerk de lucht in gegaan. Bijzonder om te zien hoe ze de projectie zo goed op het kasteel krijgen en het vuurwerk passend bij het beeld en geluid te krijgen. Na deze knallende afsluiter was het toch echt weer tijd om naar de bus te gaan die ons terug naar het hotel zou brengen. Het toppunt van deze dag was toch wel de eerste attractie van Avatar, zo mooi en realistisch gemaakt dat je echt het gevoel had dat je er was op dat moment. Het was een heerlijke en leuke dag waarin we veel hebben gelopen (25820 stappen), gezien, gedaan en in attracties gezeten. Nu moe maar voldaan op bed!